2013. április 30.

Nyugalom? Hol?

Múlt szerdán éppen lent voltam a wifinél a Faluházban, amikor jöttek ketten, hogy a polgármestert keresik. Eligazítottam őket, de még egy darabig elidőztek és a hölgy megjegyezte: milyen nyugalom van itt! Itt? Nyugalom? Amióta itt vagyunk, folyamatosan történik valami. Zajlik az élet rendesen. Hoztam magammal horgolást is, újságokat is, van könyvem is, de összesen egyszer vettem még a kezembe az egyik újságot és elolvastam benne két cikket. Semmi időm nincs másra, egyfolytában pörgünk.
Múlt vasárnap érkeztünk, aztán egyből hétfőn Szántóvető jött szántani. Kedden reggel pedig telefonált, hogy szaladjak gyorsan, mert szedett ki nekünk málnatöveket, azokat azonnal el kell ültetni. Amikor szaladtam, az ott kapálgató asszonyok egyből letámadtak: miért volt itt a helikopter? Helikopter? Itt? Én nem tudtam semmiről, hozzánk nem is hallatszott föl, de ha helikopter jött, akkor nagy baleset lehetett (itt??), mert a falusi idős nénikért még a zötyögő mentő is csak tesséklássék jön ki. De persze nem olyan nagy ez a falu, hogy mire hazaértem, ne tudjam, mi történt: mégiscsak egy néniért jött az. Ez a néni nálam olyan, mint Columbo felesége: hallottam már róla, de még sosem láttam. Azóta sem tudom, mi van vele.
Vagy itt volt például a szombat este. Csabi üzent, hogy menjek le a Ligetbe, zene lesz meg vigadalom. Lementem, de gondoltam, akkor már összekötöm a kellemest a hasznossal és használom a wifit. Wifizés közben találkoztam Annával és a gyerekeivel (idén először) és örvendtünk egymásnak. Aztán a gyerekek jó testvérhez illően jól összevesztek, úgyhogy hazamentek. Akkor pedig jött M.néni a keresztlányától és amikor meglátott, kiabált is vissza: nézd, itt van Minyon, pont őt emlegettük! Egyúttal M.néni megkérdezte, hogy vetettem-e már. Mondtam, hogy igen, Szántóvető jött szántani. A válasz: Tudom. Puff. Titok itt nem lehet. Na és kiderült, hogy azért emlegettek, mert be kéne állítani a harangot. Mivel keresztlánynak van templomkulcsa, akkor volt erre a legkiválóbb alkalom. Közben észrevettem, hogy a nagy testvérveszekedésben Anna kisfia otthagyta a faragott botját. Így a harangbeállítás után még utánuk vittem, aztán meg jól ottragadtam. Annyira, hogy aztán meg időre haza kellett jönnöm újra feltölteni forgáccsal a füstölőt. Hát ennyi lett abból, hogy ott legyek a zenén és vigadalmon. Bár kétségkívül nagyot hatott a távolmaradásomra, amikor megtudtam, hogy cigányzene lesz, amit bizony én nem kedvelek.
Szóval itt mindig történik valami. Ebben a nyugodt faluban. Kiteszem a lábam itthonról, egyből minimum leszáll egy helikopter. Bár az is igaz, a múlt héten abban a röpke időben, amikor egyszer öt kb. percig néztem a tévét elalvás előtt, pont Pesten mutatták a szokásos közlekedést, azaz a dugót. Hát egy csöppet sem vágytam rá!
Esténként a sok történés után úgy dőlünk az ágyba, mint egy darab fa. Kérdezte is József, hogy reccsenek is közben? Hogy ne reccsennék, amikor három napig ettünk bablevest! De ha éppen nem bablevest (vagy egyebet) főzök és éppen nagyon unom magam, akkor csak úgy időkitöltőnek fonok egy kakaós kalácsot hatos fonattal, mert azt nemrég tanultam. Bár tény: háromszor fontam ki, mert elrontottam. De ettől még gyönyörű lett és finom.
És végül is úgy gondoltuk, hogy mégiscsak nyugodt ez a falu. Annyira nyugodt és annyira tetszik ez nekünk, hogy az eredeti tervekkel ellentétben már a második hetünket töltjük itt és maradunk is hétvégéig. De csakis és kizárólag azért, mert Szántóvetőtől a hétvégén szőlővesszőt is kaptunk, amit pedig az elültetés után egy hétig minden nap locsolni kell.

4 megjegyzés:

  1. Látom a falu tv ott is megy. Párom nagymamájánál voltunk egyszer lementünk a faluba vásárolni. Mire haza értünk, nagymamája már tudta kivel beszéltünk, kivel találkoztunk.

    VálaszTörlés
  2. Elfáradtam már csak az olvasásban is. Egyelőre a szereplőket még nem tudtam megjegyezni... :D
    Mindegy hol élsz, ha benned van a pörgés, magaddal viszed. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, ezért szoktam mondani, hogy én Pesten lakom, de Kisfaluban élek. Itt Pesten nem pörgök annyira. Vagyis, ha belegondolok, de. Vagy majdnem.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...